tiistai 9. syyskuuta 2014

Paperin monet ulottuvuudet


Mitä kaikkea paperista saa aikaan? Paperin väkertämismahdollisuudet ovat rajattomat. Sen olen kuluvan vuoden aikana oppinut.

Paperivillitykseni alkoi toden teolla viime joulukuussa, kun aloittelin bloggaamistani joulukalenterin teolla. Todellisin heräämisen koin, kun taittelin ja liimasin ystävilleni joulutähtiä lahjaksi. Olin todella otettu, niistä tuli näyttäviä. Kuinka noita tehdään, minulta kyseltiin. Ja minä opastin...Sern jälkeen on syntynyt täällä blogissakin nähtyjä linnunpönttöjä ja paljon muuta kivaa paperista. Ennen väheksyin paperia materiaalina, mutta en enää. Se on upea materiaali muun muassa kodin sisustamisessa.


Kaikista viimeisin Fiskarettes-työni oli todellinen paperiaskartelun voimapuristus. Siis minulle. Paperikonkareille luultavimmin helppoa kauraa. Tehtäväni oli taitella stanssattu pahvirasiapohja rasian malliseksi ja koristella se. Taittelu oli helppo juttu. Mutta se rasian päällystäminen paperilla oli mitä haasteellisin homma. Revin paperia pois ja liimasin taas uudelleen. Lopputulokseen en vieläkään ole tyytyväinen, vaikka Fiskarettes-ryhmässä ulkoasu on saanut kehuja vintage-tyylistään.


Paperiaskarteluiden myötä olen huomaamattani tykästynyt myös ruusukuvioon. Onhan tuo rasian ruusupaperi kieltämättä mitä upein. Tykkään.

Haluatko nähdä lisää paperitöitäni? Alla kolme linkkiä, joista kaksi sisältää toivomianne joulujuttuja.
Joulutähti
Linnunpönttö
Tötterö
 

Ei kommentteja: